Sunday 8 April 2012

                                WARKAH RINDU HATIKU

Hadirnya diri ini bukan sebagai penggangu mahupun pemusnah malahan perampas kebahagiaan insan lain... Andai diri aku mampu menjaga perasaan mereka di sana. Mengapa mereka tidak terfikir tentang apa yang aku rasai..Mungkin mudah pemikiran mereka, "Yang berlalu biarkan berlalu" kan?? tetapi kenapa tidak bg aku... Aku tahu aku juga insan biasa yang sering alpa dan penuh dosa...Sejenak berfikir mengenangkan sejarah lalu,, membangkitkan segala butir2 kemanisan hidup yg penuh dgan kegembiraan...
 
    Aku tahu mugkin sikapku tidak disenangi....tp adakah mereka tahu kehadiranku suatu Anugerah dalam hidup mereka....Adat manusia menumpang di bumi Ilahi.."BUDI nya kita sering di alpa,,BURUKNYA nya kita sering di kata"..Apakah itu yg mereka mahukan..Jika benar,, NAHH!!!!! Binalah Segunung Kepuasan di HATI mu,, Bangkitlah Terus dalam Mencipta Keseronokanmu,,Berjuanglah dalam MENEGAKKAN Benang Yang Basah!! Andai itu mahunya kalian,,andai itu pintanya,,andai itu Hajat Besar yg di Inginkan... Segeralah dalam menciptanya....Tp awas YA AZIZ,,sering memerhati tingkahmu...Ingatlah...akan sebuah hadis...
"Sesungguhnya saudara seislam mu itu,,adalah saudaramu sendiri..Dan janganlah kalian saling menyakiti"


Innamal A`malu Binniat....itu permulaan tingkah dan langkahmu...andai niatmu baik,maka baik lah jadinya.. andai niatmu jahat,maka sedemikianlah jadinya....
Aku rindu pd sahabat2 yg kian menjauh..aku rindu pd mereka yg aku sayang...Aku juga rindu pd mereka yang pernah mengasihi aku...

  Allahuakbar..."Jika kerinduan yang menjauh ini,hadiah yg terbaik darimu untukku...Aku redha Ya Habib.
tetapi Ya Tuhan,,,Kau tabahkan hatiku dalam menghadapi semua PERMAINAN TAKDIRMU,, kukuhkan kesetiaan ini..,Eratkan kasih sayang dalam diriku....bersama kasih,sayang dan cinta yang pernah diberikan kepada aku...Aku telah berusaha mengeratkan ukhwah fillah ini demi silaturrahimMu..namun terkadang hatiku masih tergelincir...tuntun langkahku Ya Tuhan.."

"BERMULANYA DARI SEBUAH PERJANJIAN PERSAHABATAN DAN KESETIAAN"










     

No comments:

Post a Comment